جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ساززندگي

دعوا نكتيد با همسر

۵۰ بازديد

 بعد از دعوا با همسر به طبع كمي روابط سرد مي شود اما همه چيز به خود شما بستگي دارد كه چقدر بخواهيد زندگي و روابط عاطفي تان را با همسر خود حفظ كنيد. همسر شما همان كسي است كه قبل از اينكه با او دعوا كنيد همه ي دنياي شما بوده است پس با يك جر و بحث ساده نمي تواند دشمن شما باشد تنها كافيست كه بخواهيد و براي اين خواستن بايد اين راه و روش ها را پيش بگيريد:

سكوت كردن اشتباه است

اگر بعد از دعوا به زمان نياز داريد تا دوباره روحيه خود را به دست بياوريد، اشكالي ندارد؛ اما حتما اين را به همسرتان بگوييد. راشل سوسمان، روانپزشك و متخصص روابط، معتقد است اگر بعد از دعوا همسرتان را از خود برانيد، او احساس مي كند مي خواهيد او را تنبيه كنيد و به همين دليل شايد نتواند به سمت شما بيايد و احساساتش را بازگو كند. به

بدانيد كه چه بگوييد:

جاي اين كار به او بگوييد:«احساسات من به سرعت احساسات تو به حالت قبلي برنمي گردند. به من فرصت بده. وقتي حالم خوب شد، در اين مورد بيشتر صحبت مي كنيم.»

نگه داشتن حرف هاي همسرتان در حافظه ، اشتباه است

بگذاريد هر چه همسرتان حين دعوا گفته است، همان جا باقي بماند. به گفته دكتر «ميشل گولاند» روان شناس، يكي از اشتباهات زوج ها اين است كه به همسر خود نمي گويند كدام يك از كلماتي كه او در جر و بحث به زبان مي آورد، آن ها را آزار مي دهد. پس حتما در مورد كلماتي كه براي شما آزاردهنده اند، با همسرتان صحبت كنيد. اگر حتي تا روز بعد هم با يادآوري آن كلمات گفته شده عصباني مي شويد، به جاي اينكه اين كلمات را در ذهن خود نگه داريد و حرفي از آن به ميان نياوريد، دوباره قدري به خودتان فرصت بدهيد و نفسي تازه كنيد؛ چون معمولا جر و بحث به يك چرخه معيوب از دعواهاي بي حاصل منجر مي شود؛ نه راه حل. صرف بر زبان آوردن «ببخشيد» اشتباه است.

منبع : نمناك

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.